2017. augusztus 18., péntek

Deményfalvi völgy, Demänovská jaskyňa slobody, SzG3


A Deményfalvi völgyben már többször jártunk és a mostani túra záró helyszínéül is ezt választottuk. Azt sokan tudják, hogy barlang mániások vagyunk és ha van a közelünkben barlang, akkor azt igyekszünk megnézni. Ezt a barlangot már láttuk korábban, de az nagyon régen volt és Lili sem látta még. Amikor a Google Earth-n utána néztem a dolognak, igen érdekes kommentekre bukkantam. A barlang mindenkinek tetszett, de az alábbiak nem: 6 Euró volt a parkolási díj és 10 Euró volt a fotó engedély. Ezt szinte mindenki sokallotta. Csak összehasonlításul: a cseheknél ezek nagyjából 50-50 KC árban voltak. Többek között ilyenek miatt írtam korábban, hogy Szlovákia bizonyos területeken már nem annyira olcsó, mint korábban. De ha figyelembe vesszük azt, hogy ez a barlang Szlovákia leglátogatottabb barlangja (valamint szerintem Európa egyik legszebb barlangja is), akkor azt kell mondanom, hogy ez az ára annak, hogy megnézzük (és esetleg fotózzuk) ezt a barlangot. A nép csak úgy özönlik ide, zömük szlovák. Az egész, a völgyön áthaladó úton parkolni tilos, így nem igen van más lehetőség, mint ezekben a fizetős parkolókban lerakni a kocsit. Szerintem eléggé szigorúan vehetik ezt a parkolási tilalmat, mivel egész végig a barlangig egyetlen szabálytalanul parkoló autót sem láttam. Ez van, vagy kell, vagy nem!
De most térjünk vissza a barlanghoz: egy ilyen barlangra lehet azt mondani, hogy ha ezt látta az ember, akkor minek megnézni a többit (annyira szép és látványos)?
Tehát: ha leparkoltuk az autót, egy kb. 400 m hosszú kis szerpentinen kell felmenni a barlang bejáratához. Ez kb. 15 percet vesz igénybe, ezt bele kell kalkulálni, mert minden egész órában van vezetés. Itt is a szokásos 15! perccel korábban nyitják csak ki a pénztárt és akkor kell a jegyet megvenni. Más időpontra itt sem adnak jegyet, csak az aktuális túrára (ezt azért nem teljesen értem, de szintén ez van!). Viszont úgy láttam, mindenkit be tudnak juttatni aki az adott időpontban be akar menni a barlangba. Előre szólok: a szokásos túránál is több, mint 900 lépcsőfokot kell megjárni. Magáról a barlangól igazából nem kell sokat írni, ez maga a csoda, ilyen koncentrációja a cseppköveknek azért eléggé ritka. Már az elején van egy olyan hely, ahol a mennyezetről zuhog le a víz, jól megvilágítva. Több vizes szakasz is van, itt gyönyörű smaragdzöld a patak vize.
Erre a barlangra csak azt tudom mondani, hogy kiemelten megnézendő!

Vissza a főoldalra (katalógus)

Beszámoló Fotóalbuma ITT található!

























Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése